W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zgłoszenie przydomowej instalacji oczyszczalni ścieków

XML

Treść

Zgłoszenie przydomowej instalacji oczyszczalni ścieków
 
Podstawa prawna

  1. art. 152, art. 153 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54 ze zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz.U. z 2019 r.  poz. 1510 t.j.)

 

Miejsce i sposób dokonania zgłoszenia

Zakład Gospodarki Komunalnej w Radzyminie Sp. z o.o.
ul. Komunalna 2
05-250 Radzymin

Wymagane dokumenty
Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków zawierające:


1)  oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2)  adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji(nr działki, obręb);
3)  rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
4)  czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
5)  wielkość i rodzaj emisji;
6)  opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
7)  informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami.

Załączniki:
•  mapa sytuacyjna z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków
•  certyfikat CE i aprobata techniczna IOŚ
•  wyniki analiz ścieków surowych pobranych przed osadnikiem i po osadniku:
–  BZT5
–  zawiesina ogólna

Termin załatwienia
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego

 
Jednostka odpowiedzialna
Zakład Gospodarki Komunalnej w Radzyminie Sp. z o.o.
Referat Gospodarki Odpadami
ul. Komunalna 2
05-250 Radzymin

tel: 22 66 76 868, 876

Uwagi
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód.

Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.

Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.

Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.

Załączniki